10. Interview

<Annie  <Ella  <Kristin
Ovan ser ni klänningarna som Annie, Ella och Kristin bär vid sina intervjuer. De är vackert färglagda i paint. Klicka för större bild. 

Jag håller försiktigt upp den tunna silken medan jag går upp för trappan mot kamerablixtarna. Ceasars bländande leende möter mig och jag ler aningen osäkert tillbaka. Min hand släpper tyget och låter det falla tillbaka ner mot golvet.

”Eleanor, Eleanor.” säger Ceasar älskvärt. Jag ler och stryker håret över axeln.

”Ceasar, oh Ceasar.” slungar jag tillbaka med ett bländande leende. Han vänder sig mot en kamera som riktas mot honom bakifrån och han mimar ”henne gillar jag.”

”So, Eleanor. How do you feel that you got picked for the games so suddenly. I shivered when I saw your Reaping, wasn’t it your boyfriend signed up volunteer for you?” frågar Ceasar.

”Yes, he did.”

”It must have touched you immensely. I shed a tear, really.”

”Yes, it's me and him, him and me no matter what.” Ceasar ler förstående och gnuggar sedan händerna mot varandra.

”Hem ost learn you alot of tricks if you stand so close.”

”No. It’s actually me who teach him.” jag fnittrar till och Ceasar uppmanar alla till ett gapskratt.

”You seem to be a sharpened young girl, I wish you all luck in the games.”

”Thanks.” säger jag kort och reser mig. Han tar min hand och höjer den.

”Eleanor Calder!” ropar han och lyckas få till ett stormande bifall. Jag föser upp tyget i min vänsterhand igen och kilar ut på andra sidan. Louis lyckas fånga min blick innan han går upp och han ler uppmuntrande, hans ögon är blanka.

”I love you.” mimar han och fäster sedan blicken på Ceasar som presenterar honom med extra stor betoning på o:et.

Jag torkar av handsvetten på kavajen och tar sedan sats för att ta mig förbi den två steg höga trappan. Bandaget på min högerhand tycks drypa av svett men det fanns inget att göra åt det.

”Welcome Zain, take a sit.”

”Thanks Ceicar.”

”It’s Ceasar.” påpekar han och jag ler osäkert.

”And my name is Zayn.” säger jag och han ger ifrån sig ett kort skratt.

”So ZaYn, how does it feel? You've traveled the long way from district 11 to come here.”

”Dazed, I miss my sisters.”

”I understand, what was their name again?” frågar Ceasar.

”Safaa, Dony och WaWa.”

”Wow, all three. They are of course the sweetest you have .” Jag ser rätt in i kameran bakom Ceasar och blundar en kort sekund.

”Yes!” säger jag och öppnar ögonen igen. Kamerablixtarna smälls av och gör att jag blundar åter igen.

”The food, it must be very different from your home district!?” fortsätter Ceasar och jag nickar.

”Very, nobody at home would even dare to think of something that honey fried pigeons dipped in mustard.” säger jag med ett litet leende.

”Of course not, but it's tastier than it sounds.”

”Like everything else here in the Capitol.” slänger jag in och han nickar och hör hur en signal lyder.

”Ladies and Gentlemans, Zayn Malik!”

”So Harry, your outfit for the parade was very interesting.” börjar Ceasar och jag ler generat.

”Yes.”

”How can someone even think of that?” frågar Ceasar och rynkar pannan.

”Just look at the 31a Hunger Game. There was the same principle. As in nummer3, 12, 14, 15, 27, 42, 49.59 and 61 also.” säger jag och räknar upp hur många spel det varit med samma urstyrsel. Ceasar ser imponerat på mig och nickar gillande.

”You can your history.”

”I need to.” säger jag kort och kastar en blick in i kameran.

”What’s your siblings reaktion till all this?” frågar Ceasar.

”For that I was drawn?”

”Exactly.”

”That can you ask the Gods.” mumlar jag och känner hur det svider till under ögonlocken.

”Oh, why?” frågar Ceasar intresserat.

”My sister, Gemma, died when I was five.”

”Oh, how?”

”She played on the meadow, and suddenly she stumbled and fell into the fence surrounding the district. It usually always be off, but one day, one in a million, it would be turned on. She died on the spot.”

”You were very young, you can’t remember her so clearly.” säger Ceasar till ett försök att trösta.

”If I'm doing. She had bright green eyes and black, wavy hair. Her cheeks were always flowered and she used to wear mom's old tunic when we were playing. She was left-handed and loved to write poems about flowers in the meadow. When she died, buried mother in grief and died soon she, too. My father stood there with a five year old while he worked in the mine. He would leave me to the baker and so I had to sit and watch as they glazed small cookies or handing in sourdoughs in the oven. And so every night he came and picked me up with a new story on the stock. He means everything to me.”

”That wasn’t a happy story.” säger Ceasar och torkar en fejkad tår ur ögonvrån. Signalen ljuder igen och berättar att alla intervjuer ska avslutas.

”Nice to have a chat with you. Now a big ovation for District 12’s male tribute: Harry Styles!”

Jag rättar till kostymen och går elegant ner för trappan. Tyra möter mig och hon har tårar i ögonen.

”Harry, I didn’t know..”

”Tyra, it’s okay. Nobody knew.” säger jag uppriktigt och lägger armen om henne. Längre fram står de andra deltagarna med sina mentorer och de blänger allihop på oss.

”You, Minecurl.” Toppen, ett smeknamn från min stora crush. Jag vänder mig mot pojken från Ettan som ger mig en förnedande blick. ”Jag tilltalade dig Askungen!” ropar han igen.

”Yes Blondie?” frågar jag karskt. Han skrattar rått.

”What did you just said? What did you call me?”

”Blondie.”

”I just wanted to say that I cut you inside the arena, so you can meet your sister again.” säger han hånfullt och Tyra griper tag om min handled precis som Haymitch.

”Don’t fight. You got alot of time for that later.” muttrar han och drar mig därifrån. 


Ni anar inte vad jag har i luringen. Lägger upp ett dubbelkapitel eftersom jag har tråååk :P

 

Extra många kommentarer nu då!? :)
Ni kan följa mig på Twitter utifall att ni har frågor eller så: @CimOlinder
 
Ceasar: Han som sköter intervjuerna

Kommentarer
Postat av: Ella

Super!! Jag trodde jag skulle få damp när jag såg att du hade lagt upp TVÅ kapitel!! :DD

2012-08-15 @ 18:28:37
URL: http://whymefanfic.blogg.se/
Postat av: Evelina

WAERHJJ. Så bra, du borde skriva en bok, det är så jobbigt att vänta på att du ska skriva ett nytt kapitel x)

2012-08-15 @ 18:40:07
Postat av: Linnea

Sjukt bra! :D
Det ända jag tänkte på lite var att du skulle haft med lite mer av publikens reaktioner på allt, bara ett litet tips från en hunger games nörd, hihi :)

2012-08-15 @ 18:41:27
Postat av: Alexandra

Åh, si himla bra, båda kapitlen! :D

2012-08-15 @ 18:46:33
Postat av: Annie

Du är bäst på att uppdatera!

2012-08-15 @ 19:28:26
Postat av: moa

Såå bra!

2012-08-15 @ 22:34:47
Postat av: Winnie

Awesome, som vanligt!!!!
Mer!!!!
Love all your fanfics!! <3

2012-08-15 @ 23:48:29
URL: http://iwantthatonething.devote.se
Postat av: Kikke

Kan äntligen kommentera :D men awesome!!!:3

2012-08-16 @ 10:27:49
URL: http://Http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: Josefin

Mera! Sååå himla bra :))

2012-08-16 @ 18:04:02
Postat av: Marina

Meeer ! Love it ! :D

2012-08-16 @ 20:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0