Because of Twitter. 16.

    

”Auch, det sved.” säger mannen och gör putläpp. ”Vad säger du om det här utlåtandet från Mr. Horan, Liam?”

”Inga kommentarer.” säger Liam torrt. Han ber för andra gången den dagen intervjuaren att fortsätta med andra frågor, och de lyder.

Hela jag skakar. Hur kunde han utlåta sig så? Den jäveln.


Jag hör mobilen surra till igen, det är andra gången den natten. Jag svarar utan att ens titta på vem det är.

”Ja?” frågar jag kvävt.

”Din jävel! Hur kunde du säga så? Efter allt vi gått igenom tillsammans! Har du tagit dig friheter nu när du gått ur, har du friheten att vara spydig och nedlåtande nu eller? Jag ska slå ihjäl dig!” Jag hör att det brusar till och ett par dova röster som säger åt Louis att lugna ner sig.

”Hej Niall, det är Harry.”

”Vad fan händer?” frågar jag.

”Louis fick ett litet utbrott, han hade egentligen en fråga.”

”Jasså!?” säger jag halvt om halvt intresserad.

”Hur kunde du säga det där du sa?” Harrys röst är torr och jag försöker tolka den, den låter besviken.

”Säga vad?” Jag letar i minnet efter ett tillfälle då jag sagt något dumt.

”Du vet precis vad.” morrar Harry. Jag skakar på huvudet för mig själv. ”Lova mig bara en sak..” fortsätter Harry. ”Tänk dig för nästa gång.”

Harry lägger på och jag slänger mobilen på sängbordet igen. Klockan är lite över ett och jag försöker få en lösning på varför alla ringer mitt i natten.

”Snyggt jobbat Louis, nu blir han säkert jättelätt att prata med.” suckar jag och puttar ner Louis i en av fåtöljerna. Han ser förnärmad ut.

”Du hörde vad han sa!” försvarar sig Louis och jag tar mig för pannan.

”Jag hörde, och jag är inte precis lycklig. Men jag låter det i alla fall inte gå ut över alla i detta rum och resten av världen.” fräser jag mot Louis som tystnar och ser ut att tänka efter.

”Har vi fortfarande öppen famn?” frågar han försiktigt. Jag biter ihop.

”Nej.”

”Cass berättade att du bjöd på ett par drinkar igår.” säger Fiona och torkar av ett glas.

”Ja, jag har ju råd om du förstår vad jag menar.” säger jag och ler. Fiona behövde man inte dölja något för. ”Du, vad gör man om ens bästa vän är evigt förbannad på en?” Fiona tänker efter en kort sekund.

”Ber om ursäkt och visar tålamod tror jag.”

”Men om ens bästis råkar tillhöra ett världskänt popband och har tre andra mycket bättre bästisar runt sig 24/7 och har skrikit att man är en stor, fet, irländsk jävel?”

”Sa han verkligen det?” Fiona höjer på ögonbrynen och jag suckar.

”Okej, inte så grovt.”

”Bra. Jag tror fortfarande att han är en människa, inte sant?”

”Såklart han är.”

”Försök då med mitt knep, eller åk och möt upp dem.”

”Följer du med då?” frågar jag och höjer blicken lite. Hon ser ut att tveka. ”Följer du och Cassidy med då?”

”Men vi har ju jobbet… och jag har aldrig varit i USA.” tvekar hon.

”Jag hittar någon. Snälla?” jag ser bedjande på henne och hon vaggar med huvudet sida till sida. Jag drar charmerande med fingrarna genom håret och ler. Hon skrattar till och stödjer upp sig på bardisken, precis som hon brukar.

”Tack.” jag tar tag under hennes armar och drar henne över disken. Vi snurrar runt flera varv på den lilla ytan i caféet innan jag sätter ner henne. Hon skrattar och det gör jag med, för första gången på länge. 
VIKTIG INFORMATION, ALLA LÄSER!!
Jag har uppenbarligen inte mer än 15 läsare. Antalet kommentarer jag får är måttet på hur stor min motivation är. Varje gång jag har fått en kommentar tänker jag "det är faktiskt någon som gillar det jag skriver." Era kommentarer betyder jättemycket, ni som har en egen fanfic vet vad jag pratar om. Men min statestik har sjunkit och kommentarerna är färre, så antagligen är det någonting som ni inte gillar. Men statestiken bevisar även att jag har över 50 läsare, då är det konstigt att jag bara får 5 kommentarer. Så alla ni som vill att kapitel 17 överhuvudtaget ska skrivas och ges ut, kommentera! 
Tack för att ni läste!
 
/ Cim 

Kommentarer
Postat av: anna-lisa

grym fanfic :D
läs min och 4 tjejer till.Vi har en hemsida om one direction där jag även skriver en novell :D

http://swediishdirectioner.blogg.se

2012-07-06 @ 11:18:15
URL: http://annalisas.devote.se
Postat av: annie

Asbra

2012-07-06 @ 11:26:05
URL: http://aanniiebystrom.blogg.se
Postat av: Julia

Bääästaaa! Mera !:)

2012-07-06 @ 11:31:15
Postat av: Fanny ~ moments in time

ÄLSKAR DIN FANFICTION!

2012-07-06 @ 11:32:54
URL: http://momentsintimefic.blogg.se
Postat av: Lisa

ASBRA!:D

2012-07-06 @ 11:45:34
Postat av: sabina

Meeer!:D

2012-07-06 @ 12:06:27
URL: http://sabinaeelise.devote.se
Postat av: sabina

Meeer!:D

2012-07-06 @ 12:06:30
URL: http://sabinaeelise.devote.se
Postat av: Anonym

Älskar den :D

2012-07-06 @ 12:08:54
Postat av: Alicia

Spännande :3 Längtar tills nästa :)
Och ville bara säga att ibland kommenterar jag inte på vissa för att när jag kollat in på bloggen ligger det flera kap. uppe så kommenterar på det nyaste ;)
Men älskar alla kapitel om kommit upp, och din fanfic! ;)

2012-07-06 @ 12:10:00
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se
Postat av: Annie

Ååh, tycker så synd om killarna... och Niall. Det är sjukt fult att reportrar och sånna faktiskt gör sånt, dem förstör ju folks liv... Usch...
Men superbra i alla fall! :)

2012-07-06 @ 12:15:28
Postat av: alexandra

älskar den jätte mycket!!

2012-07-06 @ 12:32:56
Postat av: Kikke

Jag älskar din fanfic!!:3 har själv över 60 besökare men aldrig någon som kommentera..

2012-07-06 @ 12:41:58
URL: http://1dloover.devote.se
Postat av: Tova

Jag förstår precis vad du menar. För mig är det typ precis lika.
För ett tag sedan så fick jag ganska mycket med kommentarer , och då är det jättekul att skriva när man vet att någon gillar vad man skriver, men sen även om statistiken är hög så slutar alla plötsligt att kommentera, och själv tycker jag inte det är ett dugg kul att skriva då.
Din fanfic är så bra , brukar egentligen inte läsa fanfics som är helt på svenska på grund av att jag inte tycker det blir verkligt när dom pratar svenska,, men den här fanficen var sjukt bra ! På något sätt skriver du så att den blir verklig trots att dialogerna är på svenska. Så fortsätt !! ;-D

2012-07-06 @ 13:54:19
URL: http://foreveryoungfics.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag älskar den här ff:en. Den skiljer sig från alla andra och den är spännande liksom :) Skriver mer, snääälla ? xx

2012-07-06 @ 14:17:51
Postat av: Jannice

Jag tycker den är underbar. Mitt hjärta hoppar typ över ett slag när jag ser att nytt kapitel är ute :')

2012-07-06 @ 14:24:12
URL: http://sagoromallt.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Det är skit bra! Jag försöker kommentera varje gång jag sitter vid datorn men läser alltid från mobilen och den är helt cp så kan inte kommentera... hatar det. Men älskar den här och går in varje dag för att kolla! Helt underbar. Vill veta fortsättningen! :D

2012-07-06 @ 15:19:52
Postat av: Julia

Sjukt bra!!! Det är Sommarlov vilket innebär att jag personligen inte pallar kommentera på någon ff jag läser... Men jag ska börja göra det!!

MER

2012-07-06 @ 15:22:24
URL: http://chokladpuddingen.devote.se
Postat av: Rebecka

så sjukt bra! och jag håller med dig fullständigt, hade en fanfic innan om Ulrik Munther där jag hade över 50 läsare varje dag men jag fick aldrig mer än 10 kommentarer så jag fick till och med hota med att lägga ner den, och då jävlar kommenterade dom haha! men gör inte det ;)
Du skriver iallafall gryyymt bra! läste din förra novell också, den varje helt underbar. Fortsätt såhär! :)

2012-07-06 @ 15:27:06
Postat av: manda

Du skriver jättebra, såå, lägg inte ner. <3

2012-07-06 @ 17:11:47
Postat av: Ella

Jätte bra!!!! Du förtjänar fler läsare och fler kommentarer!! :D <3

2012-07-06 @ 17:19:04
URL: http://whymefanfic.blogg.se/
Postat av: amanda ;]

brukar kommentera på bilden du har lagt upp och skrivit att det finns ett nytt kap, tycker alltid det är jätte braaa iaf din ff är min favorit och jag läser ändå ett par ;) xx

2012-07-06 @ 19:38:49
Postat av: Louise

den är ju super bra :3

2012-07-06 @ 19:45:09
Postat av: Elin

Din fanfic är jättebra!!! :D

2012-07-06 @ 22:50:37
Postat av: Erika Anestedt

sjukt bra skriv mer nuuu

2012-07-06 @ 23:41:21
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Clara

Brabrabrabrabra. Bra :D

2012-07-07 @ 00:49:25
Postat av: Lisa

Jag älskar den, men jag är en sån person som som nästan aldrig kommenterar och berättar vad jag tycker osv. Men det här är verkligen det bästa fanficen jag läst, så jag hoppas verkligen att du fortsätter! :)

2012-07-07 @ 07:02:46
Postat av: Amanda

Mer! Din fanfics är jätte bra, jag är helt beroende ;) så meeer!!

2012-07-07 @ 10:52:59
Postat av: Frida

Du är värd 1000 kommentarer!:) din ff är så välskriven o annorlunda så de e sjukt!:)

2012-07-08 @ 01:39:45
Postat av: Saga c:<3

skit bra 1 ny läsare hääärrr <--- <3 :3

2012-07-08 @ 02:38:53
Postat av: Carro

Försöker kommentera så ofta som jag kan för du förtjänar varje kommentar men ibland så har jag inte kollat bloggen på ett tag och då är det flera kapitel och då kommenterar jag på det nyaste :)

2012-07-08 @ 14:16:25
Postat av: Julia

Alstå...jag läser många ff:s..
Men din är helt klart min favorit!
Jag läser runt 20 ff:s..
Så du måste skriva mer!<3

2012-07-09 @ 16:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0