Because of Twitter. 18.

     

”Fjärde våningen, ni hörde!” säger jag och drar med mig Fiona och Cassidy bort från en liten fontän i lobbyn. Jag försöker njuta av att kunna gå fritt utan att ha en flock fans runt mig hela tiden, såklart saknade jag det men jag fick acceptera att den tiden var förbi.


 

Jag lägger mig i underslafen och börjar bläddra i den lilla boken jag hittat under Nialls säng. Den är proppfull av anteckningar och jag misstänker att det är en liten dagbok. Jag kan inte låta bli att le åt vissa saker han skriver, mest för att jag upplevt dem också.

”Idag så hade vi en av våra galnaste konserter någonsin. Vem som helst skulle nog kunna tro att vi var halvt berusade som vi hoppade omkring. Jag hoppade rakt in i Louis så att vi båda ramlade omkull. Sen fick vi frågan om hur många tjejer vi pussat senaste halvåret, det var lite pinsamt att svara över hundra (med tanke på fansen). Louis såg lite besvärad ut när han svarade 1 + 100. Ettan var nog Eleanor, haha. Av någon anledning sprang Zayn runt med en BH på huvudet också, det måste vi forska vidare i… haha. Men ska dra nu, Hazza behöver hjälp i köket (dumt att fråga mig) Nialler.”

Jag ler och skakar på huvudet när jag minns den galna konserten. Många andra skulle nog inte tro vi var riktigt kloka om de läste det.

”Galen dag idag asså. När vi bytte om bakom scenen råkade Harrys kalsonger följa med byxorna, jag tror aldrig publiken varit så förtjust, haha. Aja, vi beställde hem någon läskig kinamat till middag (riktigt slemmigt) Harry får stå för maten nästa gång. Liam knackar, måste gå!! Xx Nialler.”

Jag letade snabbt igenom min väska, det var samma saker i den som när jag lämnade killarna på hotellet den där morgonen. Jag hade inte haft ork att packa upp den.

”Vart är du?” mumlade jag för mig själv och sökte i innerfacken. ”Kom fram nu.” Jag kunde inte hitta den lilla boken och drog mig lite i håret. Jag kunde ju inte ha glömt den där, på hotellet. Det gjorde inget om någon skulle hitta den, det var just det att alla mina minnen från tiden i One Direction fanns där, alla!

”Niall, kommer du?” Det är Fiona som ropar från dörröppningen.

”Mm, två minuter!” ropar jag tillbaka och skakar samtidigt ut min väska på sängen. Jag ser inte den lilla boken någonstans och tvingar mig till sist att gå ifrån rummet. Egentligen vill jag bara sjunka ihop på golvet och storböla men det känns inte som om det är speciellt manligt att göra det, trots allt vill jag inte framträda som en totalmes framför Cassidy.

~

”Så vart tror du vi kan hitta dem?” frågar Fiona för att tvinga mig in på ämnet. Jag fumlar med telefonen och klickar fram mejlen.

”Jag loggade in på Liams mejl och hittade hela vår kalender.” förklarar jag och scrollar ner lite tills en liten lista med platser för intervjuer och annat visar sig. Fiona och Cassidy nickar ivrigt.

”Då är det bara att fånga dem på en intervju någonstans?” frågar hon. Jag skakar på huvudet.

”Det är inte riktigt så enkelt. Det finns säkerhetsvakter överallt och man kommer inte in utan presskort.”

”Och hur hade du då tänkt dig att komma i kontakt med dem? Hoppa framför deras bil?” frågar Cassidy sarkastiskt och himlar med ögonen.

”Nej, vi har tur.” Jag scrollar upp igen och klickar in på Liams mejlbox. Ett mejl från Zayn ligger favoritmarkerat och jag klickar in på det.

”De åkte tydligen med skilda bilar mellan flygplatsen och hotellet.”

”Hur vet du det?” Jag håller fram mobilen så att Fiona och Cassidy kan se mejlet.

”Yo, H o jag kommer lite efter så vilka rum ska vi hålla till i?”

”Det är rätt uppenbart att Zayn inte vet vilket rum han och Harry ska ha, och därför..”

”..svarar Liam med rumsnumret.” fyller Fiona i och jag nickar.

”Han är en sådan gentleman att han fyller i hotellets namn också, han tänkte inte på att han lätt kan bli hackad.” säger jag med ett leende.

”Särskilt inte av dig.” säger Cassidy och ger mig en puss på kinden. Jag blir alldeles varm inuti och försöker att inte rodna alltför mycket. En servetris hjälper mig att komma på andra tankar. Hon frågar vänligt vad vi vill ha och vi beställer snabbt var sin biff med klyftpotatis.

”Och att dricka?” frågar hon och jag ber henne att ta något som passar.

”Läsk alltså?”

”Va, nej?” säger jag tveksamt och kommer sedan ihåg att vi inte är på Irland längre. ”Jo, läsk är perfekt.” säger jag generat. 


Det som står ovanför är helt sant, ni som följer och kommenterar är helt underbara :)

Lovade ett nytt kapitel, och det fick ni. Så om ni vill ha ett till se till att få upp det i 19+!


Kommentarer
Postat av: Lisa

MerMerMerMerMerMerMerMerMerMer!!! :DDD

2012-07-09 @ 21:46:01
Postat av: Anonym

Jättebra!

2012-07-09 @ 21:47:54
Postat av: Louise

alltså åååååh ♥♥♥♥♥♥

2012-07-09 @ 21:55:55
Postat av: Freyah

åååh, MEEEEEER!!!!!

2012-07-09 @ 21:56:54
URL: http://onediirectiionff.blogg.se
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA!!

2012-07-10 @ 01:06:04
Postat av: Grace

Jag vill ha ett till!

2012-07-10 @ 03:35:22
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Hejsan vad har du för planer resten av sommaren? :)
-
Du kanske kommer strunta i detta nu men jag kan åtminstone försöka... Min dröm har alltid varit att bli en skådis och äga ett klädmärke som är större än HM (som är väldigt stort) men man måste ju ta små steg i taget just därför vill jag att min blogg ska bli stor, väldigt stor! Så kolla gärna in mina kategorier och läs runt i bloggen lite. Vem vet du kanske gillar min blogg? :)
-
Kommentera det på min blogg annars får jag ju aldrig ett svar på frågan! :P (allt det där med den nya blogg.se designen och så :) )

2012-07-10 @ 04:40:38
URL: http://jaasses.webblogg.se
Postat av: Annie

Super!

2012-07-10 @ 13:36:53
Postat av: Fanny ~ moments in time

Älskar dina noveller, dom är grymma!

2012-07-10 @ 17:08:15
URL: http://momentsintimefic.blogg.se
Postat av: Ella

SÅ HIMLA BRA!!! VILL HA MER!! xD

2012-07-10 @ 18:05:28
URL: http://whymefanfic.blogg.se/
Postat av: julia

bra :D MER!

2012-07-11 @ 15:41:56
Postat av: manda

omg, sååå så sååå bra! <33

2012-07-11 @ 21:44:38
Postat av: Clara

Jajajaja meeeeeeeeer!

2012-07-12 @ 01:21:21
Postat av: Anna

älskar denna novellen! klart jag kommer följa den. Omg, du har fått mig att gråta flera gånger.. hahah!

2012-07-12 @ 12:11:26
URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Emilia

Meeeer :DDD

2012-07-12 @ 14:29:53
URL: http://ffonebandonedirection.blogg.se
Postat av: Annika

Meeeeeeer :DDDDD

2012-07-12 @ 14:30:14
Postat av: Elsa

Meeeer!!

2012-07-12 @ 17:51:43
Postat av: Anonym

Denna Novellen är så himla bra, och udda (: Ska bli sjukt spännande dethär!

2012-07-12 @ 17:52:19
Postat av: Julia

Mera!

2012-07-12 @ 21:56:18
Postat av: Anonym

Mer! :D

2012-07-12 @ 22:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0