Because of Twitter. 21.

    

”Ni visade såklart inget kort på mig.” säger jag spydigt och rynkar på näsan.

”Han tog troligen förgivet att om du skulle dyka upp skulle du inte göra det som brunett och med en keps för hela ansiktet.”

”Jag måste ju få skydda min identitet på något sätt.” klippte jag av och Liam suckade tungt.


 

 Jag stiger omtumlad ut ur hissen och ser mig om efter tjejerna. De sitter vid fontänen och pratar och jag skyndar fram till dem. De flyger upp och jag driver dem lite åt sidan.

”Hur gick det?” frågar Fiona nyfiket. ”Fick du träffa dem?”

”Först blev jag bortmotad av en livvakt, men Liam upptäckte det och kom till min undsättning.”

”Vilken gentleman.” säger Cassidy och fäster blicken ut i intet. Fiona knuffar till henne och hon återvänder till oss.

”Han släppte in mig och vi pratade en stund.” fortsätter jag.

”Vad sa de?”

”Han lät mig inte prata med dem. Det var bara vi två. Lou är tydligen riktigt stött.” Fiona rynkar pannan.

”Så vad är nästa steg?”

”Jag vet inte, Liam lovade att höra av sig.” jag sätter mig på en låg bänk med en tjej på vardera sidan.

”Vem var det?” frågade jag ointresserat vänd mot Liam. Han rycker på axlarna och slår sig ner på en stol.

”En kille som gav mig den här.” säger Liam och lägger en liten bok framför oss på bordet.

”Vem gav dig den då? Och vad är det för något?” frågar jag.

”Niall. Det är hans dagbok.” säger han enkelt och jag gör stora ögon.

”Driv inte med mig.” säger jag tveksamt. Liam behåller sitt uttryckslösa ansiktsuttryck.

”Vad sa han?” bryter Zayn in bakom oss. ”För du skojar inte, va?”

”Nej jag skojar inte.” plötsligt flyger Louis upp från stolen med knutna nävar.

”Vart är han, jag ska banka honom gul och blå. Han är inte vår vän längre! Du hörde vad han sa, det gjorde vi allihop. Jag bryr mig inte om en patetisk dagbok.” morrar han när jag drar ner honom igen. Liam slår upp den lilla boken och börjar läsa högt för oss.

 

Helt galen dag! Liam och jag försökte gå ut och äta men en flock fans kastade sig över oss. Liams tröja revs i småbitar och jag fick en armbåge i ögat. Inte kul :/ Men Harry överraskade oss med en ny sorts kola han upptäckt, säg det inte men den smakade avskyvärt. En blandning mellan bränd gröt och fiskbullar! Sorry Harry, jag åt bara för att vara artig. Louis hade fixat BFF armband till oss allihop också, det är så härligt att ha ett tecken på att vi föralltid kommer hålla ihop. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan mina potatoes. De är verkligen mina bästa vänner.”

 

Och du betvivlar det där?” frågar Zayn vänd mot Louis som spänner käkarna.

”Det var längesen, han kan fortfarande ha ändrat sig.”

Liam lägger fram sin mobil mitt på bordet och jag hör att en ljudinspelning flyter ut i rummet. Vi lyssnar spänt under tystnad och när det är klart så har Louis ansikte slätats ut och han ser nästan förvånad ut.

”Säg nu inte att det vi hörde i studion var…”

”… en remix.” avslutar Liam och Louis ser bokstavligt talat ut att tappa ansiktet. ”Jag lät honom inte träffa er, ni skulle knappt känna igen honom. Han har blivit blekare och han har färgat håret riktigt mörkbrunt.” Liam kastar en blick på Louis och Louis suckar. ”Och så la jag till att Lou inte var på sitt bästa humör just nu.” avslutar Liam.

”Men vad gör han här?” frågar jag och Liam rycker på axlarna.

”Frågade inte, men jag tror det var för det där.” han pekar på mobilen och jag nickar. Troligen.

”Fan vad dum jag är.” mumlar Louis för sig själv och jag stryker honom över ryggen.

”Vi måste ses allihop och reda ut det här.” bestämmer jag och får medhållanden av dem andra. Vi kunde inte låta Niall tro att vi tyckte han var en stor idiot.

Han var trots allt vår bror.


Tack för alla kommentarer! 22st till nästa? :)

 Något ni undrar över och vill veta, bara att fråga isf :)


Kommentarer
Postat av: Annie

Asbra!:D

2012-07-14 @ 12:50:58
URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: Lisa

Så braaaa! Mer? :D

2012-07-14 @ 12:51:20
Postat av: emma

mer!!

2012-07-14 @ 12:55:04
Postat av: Kikke

Sååå jätte bra!!:D

2012-07-14 @ 13:05:23
URL: http://1dloover.devote.se
Postat av: Anna

skitbra! mer :)

2012-07-14 @ 13:07:57
URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Skit bra, jag gillar att niall har brunt hår, haha xp

2012-07-14 @ 13:16:16
Postat av: Erika Anestedt

meeeeeeer nu

2012-07-14 @ 13:59:55
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Älskart! :'D

2012-07-14 @ 14:05:13
Postat av: Alicia

Aww det sista! :') Hoppas bara allt går bra nu! Jätte bra kapitel förresten! :D Love it!
Men hur många kapitel hade du tänkt att ha eller kör du bara på? Det börjar väl inte bli slut än va? För det känns lite så ^^

2012-07-14 @ 14:43:59
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se
Postat av: manda

Åh gud, längtar till nästa kapiteeel! Shiit. <3

2012-07-14 @ 14:47:48
Postat av: Josefin

Mera! Du skriver jättebra!:)

2012-07-14 @ 15:55:43
Postat av: Louise

allvarligt, sååååå braaaaaaa!

2012-07-14 @ 18:10:45
Postat av: Annie

Du dödar mig, asdf vill bara läsa mer, åhh :'D
Det är perfekt längd på alla kapitel med! Tummen upp på det ^^ (har sträckläst alla kapitlen)

2012-07-15 @ 15:43:29
URL: http://annieostberg.blogg.se/annie
Postat av: Ella

Åh så jäkla bra!! oj nu svor jag också :{ dumma mig. Men jag ÄLSKAR din fanfic!!! Vill ha mera nu! Alla kommenterar NUUU!! xx

2012-07-15 @ 19:21:45
URL: http://whymefanfic.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jätte bra! Mer! :D När gör du nästa? Vill läsa mer. xx

2012-07-15 @ 19:27:35
Postat av: Sandra

mer när kommer mer? snälla mer! MEEEEEEEEEER xoxoxoxo

2012-07-15 @ 19:31:41
Postat av: emelie

mer snälla jag vill läsa mer jag älskar din fanfic

2012-07-15 @ 19:32:17
Postat av: emelie

mer snälla jag vill läsa mer jag älskar din fanfic

2012-07-15 @ 19:32:18
Postat av: KRISTINA

SNÄLLA MER JAG ÄLSKAR DIN FF JAG VILL LÄSA MER SNÄLLA MER!


Oj... Tror jag hade mr caps lock på ;)

2012-07-15 @ 19:33:08
Postat av: Sara Hedman

Mer! :D ♥♥♥♥♥ xoxo

2012-07-15 @ 19:33:54
Postat av: Sofia

älskardetälskardetälskardet ! :D

2012-07-15 @ 19:36:53
Postat av: Rebecca

Gud så bra!

2012-07-15 @ 19:38:02
Postat av: emma

Det här är typ den enda fanficen som jag verkligen följer o läser och den är aaaassbrrrrraaa! :D

2012-07-15 @ 21:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0