Because of Twitter. 23.

   

Vänta nu, en Cassidy och en Fiona. Hur många hade du ihop det med?”

”En.” svarar Niall enkelt och ler. ”Fiona är en gammal barndomsvän, utan henne skulle jag nog inte stå här.”

”Aha…” mumlar jag och stöttar upp huvudet i handen. Vi började gå igenom allt som hänt oss och han såg helt förstörd ut när vi var klara. Han verkade inse att han inte var den enda lidande.


Hej loggen, allt är stökigt just nu och jag måste få skriva av mig. Jag ligger i det rummet som jag skulle ha sovit i om jag varit kvar i bandet, killarna är utanför och jag tror Harry utmanar dem på ett parti kort av något slag. Aja, till saken: Det skulle aldrig gå att komma tillbaka till One Direction, nu är det My Own Direction som gäller för mig, haha. Allting har blivit så stort, jag trodde det skulle finnas mer stöd från fansen men nu inser jag att jag inte var så viktig för bandets existens, fansen hänger kvar ändå. Men vad förväntade jag mig? Att de skulle sluta vara fans bara för att jag försvann? I mångas ögon är jag ju bara den blonda snubben utan röst som hoppar omkring med sin gitarr. De har rätt, jag kanske inte var mycket mer än så, men jag älskade det jag gjorde och förstår inte hur jag fullt frivilligt kunde lämna det ifrån mig. Jag älskar fansen, men jag undrar om de fortfarande älskar mig. Jag låg nyss och tänkte på det mamma sa, det där om att det var de som svikit mig, inte jag dem. Stämmer det verkligen? Var det de som svek mig, eller svek jag dem fullt ut? Jag röstar nog för förslag två, det är mitt fel att jag inte stuckit ut mer än vad jag gjorde. Nu sitter jag här med brunt hår och hoppas på att de inte ska känna igen mig, ärligt talat blev jag glad när den där tjejen på flygplatsen kände igen mig (tror inte jag berättat om det så kan väll göra det.)

 

Det var så att när jag, Cassidy och Fiona gick av planet passerade vi en tjej som satt och läste i Forever Young. Hon tittade upp på mig, rakt i mina ögon. Hon var kanske inte den snyggaste jag någonsin sett men hon hade verkligen vackra ögon, alldeles ljusgröna och lugna. Till saken, igen. När vi passerade henne viskade hon något, det var väldigt lågt men jag hörde det. Hon viskade ”Hej Niall.” kort och enkelt, men det sa så mycket till mig. Ett äkta fan ska känna igen mig (nu ska jag inte sitta och säga att de som inte gör det inte är äkta fan) men om vi säger att hon var ett djupt fan då (oj, det där lät både konstigt och fel). Hon kände igen mig utan att kasta sig över mig och kräva att jag ska plats i laget igen, det var en underlig känsla. Jag kände mig värd något.

 

Jag har ingen aning om vad de andra killarna tycker, men jag tycker den bästa frågan jag kan få är”hur mår du idag?”. Det bevisar att jag inte är någon ytlig popstjärna, de bevisar att de faktiskt undrar och vill veta (det kan ju vara bara för att få mig att må bra, de kanske inte bryr sig alls.). Det är anledningen till att jag valde Cassidy, hon är intelligent nog att förstå mina känslor. Du kanske fick en vibb av att hon var en billig slampa i början när jag skrev om henne, men faktiskt inte. Hon är speciell och.. och… nej, det där är för värdefullt för ett papper. Hon smsade just och frågade hur jag mådde, inte hur det gick. Det uppskattar jag.

 

Tillbaka till det jag tänkte skriva om i början, det där om jag är värd en plats i världens största pojkband. (Våga inte börja med något dravel om att jag är handplockad av självaste Simon Cowell, det må jag vara men det kan vara en ytlig bedömning också bara för att det ska se bra ut på scen. Enligt mig är Z, H, Li och Lo mycket bättre sångare än jag.) Haha, jag pratar med min dagbok (var bara så tvungen att få ur mig det). Alla sa/säger att One Direction aldrig skulle funka utan mig, men kolla på dem, bandet går framåt… nästan bättre än någonsin. Men det är klart, de har utseendet. Zayn har sina ögon, sitt hår, kina kindben…allt. Harry har sina lockar och sina bröstvårtor (host). Lou har luggen och Liam hjärtat. Vad var jag, den blonda killen?

 

Förlåt för att jag beklagar mig så, men allt är så stökigt nu, ville bara få ur mig allt. Harry smsade just och frågade om jag kunde köra en vända med honom. Ska väll ställa upp för en gångs skull. Xx Nialler.


Där fick ni ett till klipp ur Nialls dagbok, det blev en liten fördjupning i hans liv :)

24st för nästa? ^^


Kommentarer
Postat av: Kikke

Jätte bra!:D

2012-07-16 @ 22:09:32
URL: http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: manda

Omg Niaaaall! ;__; Men oh så bra. <3

2012-07-16 @ 22:10:12
Postat av: annie

mer!!!

2012-07-16 @ 22:16:19
URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

meer! :D

2012-07-16 @ 22:23:12
Postat av: Rebecca

Gryyyyym!!

2012-07-16 @ 22:27:36
Postat av: Saga c:<3

meerr(YY)

2012-07-16 @ 22:30:49
Postat av: Saga c:<3

meerr(YY)

2012-07-16 @ 22:30:50
Postat av: Alicia

Iiiih hihi så bra! Även om det typ bara var ett "mellankapitel" så älskar jag det för du skriver så himla bra! :) Längtar tills nästa! :D

2012-07-16 @ 22:41:44
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se
Postat av: emma

Awesome :D

2012-07-16 @ 22:42:00
Postat av: Josefin

Mera!! Superbra! :)

2012-07-16 @ 23:36:56
Postat av: Louise

sååååååå braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

2012-07-16 @ 23:43:14
Postat av: Jannice

Mer! :)<3

2012-07-17 @ 00:35:57
URL: http://Nannit.blogg.se
Postat av: Anna

skitbra :D

2012-07-17 @ 00:39:24
URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Erika Anestedt

Mer Nu

2012-07-17 @ 01:22:39
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: annie :3

gosh, mer :'3

2012-07-17 @ 02:30:55
URL: http://annieostberg.blogg.se/annie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0