Because of Twitter. 28.

    

”Louis, upp med dig. Vi måste till sjukhuset.”

”Va, nu? Vad har hänt?” mumlar han och vänder på sig.

”Niall har råkat illa ut.” Louis slår upp ögonen och sätter sig långsamt upp.

”Va, igen?” frågar han och gäspar stort. 


 

Jag sitter utanför rum 193 och stampar nervöst med foten. Louis sitter till höger om mig, rak i ryggen och med händerna i knät. Cassidy på vänster sida. Hennes fingrar far snabbt över telefonens skärm medan hon smsar med Fiona. Jag suckar och kastar en blick neråt korridoren. Den skiner vit och det passerar hela tiden sköterskor i gröna kläder.

”Ni kan besöka honom nu.” en mörk doktorsröst når oss bortifrån dörren och jag reser mig hastigt. Cassidy väljer att stanna tills Fiona kommer så jag drar upp Louis och pressar mig förbi doktorn.

”Han är väldigt illa tilltygad, så ta det lugnt.” jag nickar och höjer blicken mot sängen som står framför mig. I virrvarret av styva vita lakan så sticker ett bandagerat huvud upp. Jag går fram och drar undan täcket från hans ansikte.

”Hej kompis.” säger jag lågt och sätter mig på pallen Louis tagit fram. Niall ler matt och grimaserar lite.

”Så ni hörde?” han skrattar till lite och hasar sig lite uppåt i sängen.

”Cassidy ringde mig.”

”Såklart, hon kan då aldrig hålla tyst.”

”Niall, hon bryr sig väldigt mycket om dig.” försvarar jag Cassidy.

”Hon är väll den enda.” Hans leende slocknar och Louis drar sig närmare.

”Varför tror du överhuvudtaget vi är här din idiot?” Niall svarar inte och sluter ögonen.

”Det gör ganska ont.” mumlar han.

”Du är för tapper.” ler jag och han skakar på huvudet.

”Nej, du skulle göra samma sak för mig för två månader sedan.”

”Vi skulle fortfarande försvara dig, du är lite av en lillebror.” jag ser menande på Louis och när jag vänder tillbaka blicken ser jag att Niall öppnat ögonen igen.

”Nej, det skulle ni inte.” viskar han.

Jag vaknade av att en ilsken signal strömmar ut från min mobil. Irriterat stänger jag av alarmet och hasar mig ur sängen. Efter att jag dragit på mig ett par chinos och en t-shirt så tittar jag på mina meddelanden och ser att det är 15 sms från Niall, samt tio missade samtal från både honom och Zayn.

”Vill han be om ursäkt eller något!?” mumlar jag för mig själv och klickar bort påminnelserna. Jag väcker Liam och vi beställer upp frukost till rummet.

”Har du fått en smsbomb från Niall du också?” frågar jag samtidigt som jag öser in en munfull äggröra. Liam rycker på axlarna och menar på att hans mobil är urladdad.

”Kanske bäst att se vad han vill.” säger jag och tar upp min egna mobil igen och klickar in på meddelanden.

 

Från Niall 02:03:

Harry, snälla svara det är viktigt.

Från Niall 02:03:

Svara nu!

Från Niall 02:04:

Jag behöver verkligen få tag på dig.

Från Niall 02:05:

Niall mår inte bra, han behöver dig!

Från Zayn 02:47:

Jag och Louis tvingades åka till sjukan. Niall mår uppenbarligen inte bra.

Från Zayn 02:56:

Framme, vi har inte träffat honom än men vi skulle bli glada om ni kunde komma fortast möjligt.

Från Zayn 03:18:

Du och Liam sover verkar det som, men bara så ni vet är vi kvar.

Från Zayn 03:59:

Vi väntar på att få träffa honom men han tas om hand just nu…

Från Zayn: 04:44:

Han har blåmärken och kan vara illa tilltygad lite varstans. Samt lätt hjärnskakning. Troligen är hans vänsterhand bruten också.

Från Zayn 07:11:

Var nyss inne och fick träffa honom. Han är omtumlad men mår hyffsat. Vi äter frukost här bara så ni vet.

 

 

Jag hajar till när jag läser sms:et. Det var uppenbarligen inte skickat från Niall utan från någon helt annan. Jag fortsätter läsa och förstår snart att Niall ligger på sjukhus.

”Liam, Niall är på sjukhus. Zayn och någon har smsat hela natten utan att jag märkt det.” Jag räcker över mobilen och Liam skummar snabbt igenom allt. När han är klar reser han sig och går ut i hallen.

”Kom, vi måste åka. Beställ en taxi.” ropar han. 


Förlåt att jag inte skriver så ofta nu, men jag lever ut sommaren :)
15 kommentarer?

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Ohyeah! Ett till kapitel just när jag behövde det :D

2012-07-30 @ 21:49:13
Postat av: annie

mer nu kvinna:D

2012-07-30 @ 21:54:57
URL: http://aanniiebystrom.blogg.se/
Postat av: Kikke

Grymt bra!:D

2012-07-30 @ 21:57:46
URL: http://Http://ffonedirectionstory.blogg.se
Postat av: Anonym

bra meeeeeeer

2012-07-30 @ 22:04:14
Postat av: Linn

Sjukt bra!:D

2012-07-30 @ 22:08:56
Postat av: Alicia

Jätte braa! :D
Måste bara säga att du är jätte duktig på att skriva, längtar tills nästa kapitel och hoppas att det inte dröjer allt för länge ^^)

2012-07-30 @ 22:15:33
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se
Postat av: Louise

såååå gaaaaaalet braaaaaaa!

2012-07-30 @ 23:03:31
Postat av: de dö ;)

Mer! Så sjukt bra!

2012-07-30 @ 23:10:26
URL: http://nannit.blogg.se/
Postat av: Saga :'3 <3

mer mer mer skit bra :*

2012-07-30 @ 23:13:52
Postat av: annie :3

ohhh, super bra, like always! :D

2012-07-31 @ 00:17:27
URL: http://onedffs.blogg.se
Postat av: Lisa

BÄÄÄÄÄST

2012-07-31 @ 09:28:15
URL: http://oonedirectionff.blogg.se
Postat av: Anonym

MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER

2012-07-31 @ 12:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0