Survive This! Sista Kapitlet, 63.


Sasha:
Sasha drog tandborsten en sista gång över alla tänder innan hon spottade på gräsmattan och sköljde munnen. Bakom henne kom Zayn med en lätt svepning och hon hoppade till när han la hakan på hennes axel.
- You scared me. informerade hon honom men han log bara mystiskt. På Danielle, Gemma och Eleanors begäran skulle de berätta allt som hänt ingående för dem under natten. Liam hade varnat dem för att det skulle ta hur lång tid som helst att berätta men de insisterade på det. När de väl slagit sig till ro kom El med en stor bricka där hon hade dukat upp med en fluffig sockerkaka och en glass de sett väldigt många gånger, särskilt nära Louis. Hon skar upp tjcoka bitar kaka och sa något om att hon och Dani bestämt att de skulle bjuda på sockerkaka och polkaglass när de kom tillbaka och ingen kunde klaga på det. En halvtimme senare så hade de allihopa ätit klart. Liam hade matat Dani på skoj eftersom hon hade handen i bandage. Det hade bara varit en träningsolycka sa hon och det kunde inte mäta sig med Harry. Harry hade bara skrattat.
Louis:
Louis kröp ner under en av de tjocka filtarna med Eleanor bredvid sig.
- Okay, before we starts the boys and I want to hear everything about you. sa Louis och såg menande på Gemma, El och Dani. De såg ut att tänka efter lite.
- I've start to write a book. sa El. Louis log och sa att han jättegärna kunde recensera den.
- I know that you hate to read. sa El med ett leende.
- Thats true. suckade han och höjde blicken mot Zayn och Sasha som kom smygande in genom dörren. Louis påpekade att de missat desserten men ingen av dem kommenterade det.
Liam:
Liam började berätta. Allt från hur de suttit panikslagna i planet när det började skaka, hur Louis bölat som ett litet barn i början, Nialls läkarkunskaper, Harrys bett, svartsjukan, kalasen, sångerna, kvällarna, slagsmålet och dövheten. Allt berättade han rakt av, det var bara de andra killarna som avbröt för att berätta sin synvinkel av vissa saker. Tjejerna lyssnade intensivt och såg inte ett dugg trötta ut på att göra det trots att det tog flera timmar. När klockan började närma sig fyra på morgonen slutade Liam och såg sig omkring, det ekade tyst i stugan.
- Nothing more? frågade Dani och han skakade på huvudet. Hon la ner huvudet mot kudden och i hennes ögon rörde sig en hel bibel av frågor, även fast hon inte sa något mer.
- Okay, I need some sleep. sa Gemma och drog filten över huvudet. Louis hyjjade på dem eftersom El redan somnat och han ville inte väcka henne.
Niall:
Niall såg på Sasha, han mötte hennes skimrande silverögon som inte verkade det minsta trötta. Hon låg tätt intill Zayn och han såg att de var lyckliga tillsammans. Liam strök Danielle över håret, hon hade också somnat och Louis låg med ansiktet vänt mot Danielle. Niall vände uppmärksamheten mot Harry som satt bredvid honom, han höll på att ta av sig protesen och placerade den på en hylla. Liam satte sig på armbågarna och såg undrande på dem, Niall skakade på huvudet och såg på Harry som hade ett ansiktuttryck av både förundran och stolthet.
Harry:
Harry log hemlighetsfullt och drog allas blickar till sig, utom de som sov då. De satt i en cirkel precis som de gjort när de varit utom allt hopp på ön. De blev till ett igen. Han öppnade munnen för att säga något han tänkt på sedan de blev räddade.
- Can you actully understand that we Survived This?
-----------
Och tadaa, där var det slut :) Sorgligt men sant..
Vad tycker ni i helhet om min ff?
Alla som vill att jag skriver en till kommenterar!!
~
Lovade ju att svara på lite frågor, så här kommer de:
Q: Ska du skriva mer noveller när den här är slut? du skriver otroligt bra!
A: Självklart! Om det finns intresse kommer jag naturligtvis att göra det, har redan en handling på lager! Dock kommer det inte bli något mer förren i höst :)
~
Q: Varför valde du att krossa Niall's hjärta?
Alltså att Sasha gjorde slut med just Niall? :)
A: Jadu, utmärkt fråga! Många tycker nog att det är tillräckligt mycket "mobbning" av Niall där ute redan. Men sanningen är den att jag från början hade ett antal saker som 'skulle' hända, sedan placerade jag bara ut killarna på var sin roll där jag tror de skulle spela bra. T.ex, så ser många Niall som en ganska känslig kille med koll på kärleken, därför fick han den rollen just här. Zayn upplever många blyg, likså här osv.
Mitt svar på din fråga blir att Niall bara spelade sin roll som den "känsliga killen", men han förlåter ändå. Han accepterar Sashas val och de blir bästa kompisar istället, så jag förstörde inte deras relation helt i alla fall!
~
Q: Hur kom du på iden med att de blev fast på en öde ö?:)
Och hur kunde du beskriva det så bra? Det var som om du varit fast på en ö xd

A: Haha, jadu. Det var väll mest att jag låg och funderade på att skriva en fanfic, först skrev jag på en som hette "I Wish I Was You" men den blev nerlagd då en gästskrivare aldrig skrev sitt kapitel. Efter den kom "I'm Almost From The Middle East Just Like You", många frågade varför den fick ett så dåligt slut och mitt svar på den frågan är att idén till "Survive This!*" kom upp. Jag låg en kväll och fantiserade om något som skulle kunna hända, inte vara så overkligt och som faktiskt ingen skrivit om tidigare. Idén bara ploppade upp, varför inte en öde ö?
Det som var bra med Survive This var ju att den bevisade att inte ens de kunde klara sig utan lite skavanker, trots att de är stora popstjärnor. De kunde bara klara det genom samarbete!
Men det där om att jag levt på en öde ö stämmer inte riktigt, den mesta ödna ön jag varit på är mitt landställe som har noll internet, det är öde enligt mig. :)

Kommentarer
Postat av: Matildalindgren

Kommer den nya i höst isf? :(

2012-06-09 @ 10:32:50
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: Rebecka

OMG! Du är så himla braaaa! :D Du måste verkligen skriva en till. ,omg så bra!

2012-06-09 @ 11:31:20
URL: http://www.nattstad.se/Rebeckaaaa
Postat av: Anonym

Shiet den här var en av dem bästa fanficserna jag läst , sjukt bra asså :) förtsätt skriva för du är så braa på det :)

2012-06-09 @ 20:50:54
Postat av: Frida

Haha så klockrent att du slutade med den meningen!! Xd

2012-06-10 @ 01:05:08
Postat av: sara

En grym fanfic och hoppas på en till! :)

Bristerna eller vad man ska säga en grammtiken på vissa ställen :p

2012-06-10 @ 19:04:21
Postat av: Anonym

du skriver jättebra noveller som handlingen och allt sånt är braa! Men lite kritik har jag: din engelska grammatik är verkligen inte den bästa, du kan orden men formerna är ibland lite fel, jag hade samma problem förut så jag ska inte klandra dig men försök att bättra lite så blir det ännu bättre, och så har jag en sak till. Detta kan du ju inte ändra på nu men om du skulle skriva en ny novell om en öde ö så mata dom tidigare. Du ser man klarar sig inte nästan en månad utan mat. Men annars är det bra! :)

2012-06-13 @ 22:19:56
Postat av: Mikaela :)

hejsan! jag har nu läst klart hela din den hära ff:n, å vill bara säga att jag tycker att den är nåt så sjukt bra! grät ett antal gånger, men det var oxå en del skratt här och var. av alla fanfics jag har läst, är den här den bästa. den är liksom typ litte "udda" just tack vare att dom är strandsatta på en öde ö. kommer att länka den här på min dv, så att fler kommer kunna läsa den. otoligt bra!! :)

2012-06-16 @ 01:45:31
Postat av: Anonym

Kommer du skriva en till? :) Hoppas för du är grym! Och hoppas du skriver en udda fanfic igen då! Älskade att gå in på din och läsa om något som INGEN annan skriver om :D

2012-06-17 @ 00:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0