3. Is Louis Not Gay?

”Thanks mate… I think.”

”Sorry dude, I didn’t mean to snigger. That was quite rude.”

“It’s alright.” Sa jag ödmjukt. Det var inte riktigt illa att han skrattade när jag berättade mitt namn och vad jag studerade. Jag var bara förödmjukad av det faktum att han knappt satt sig med oss runt bordet och att jag redan kände mig generad.


 


12 OKTOBER

Loggbok,

Inte mycket hände den första natten efter vad jag skrev om förra veckan. Jag lärde känna både Liam och Zayn lite närmare. Men jag la mitt största fokus på Liam. De två skulle gå till någon nattklubb efteråt men jag avböjde deras erbjudanden om att få följa med. Jag gick ensam tillbaka till lägenheten och sov till halv tio.

Galet, jag vet.

~

Hur som helst, ja, min första officiella dag på uni eller vad man ska säga. Registrering  och module-val dag.

Det började ganska ogenerat med att Liams telefon drog igång en hemsk rocklåt i andra sidan rummet. Jag hoppade upp från sängen för att se vad som orsakat det hemska ljudet och möttes av synen av att Liam satt vid sitt skrivbord endast iförd boxershorts. Han går fram till mobilen och tar upp den.

”Oh God, I’m sorry, mate,” ursäktade han sig och stängde av oväsendet. ”I set the alarm to go this morning last night but I had no idea it would be so loud.”

“S’alright.” Sa jag och sträckte sömnigt på mig. Min klocka visar 8:30.”I need to get up and dress anyway.” Jag var klädd mer blygsamt än honom och skämdes lite over att jag hade pyjamasbyxor och en stor t-shirt medan min rumskamrat gick genom rummet halvnaken. Jag försökte att undvika att stirra på hans nakna kropp medan han drog ut kläder ur garderoben.

”Are you starting at ten too?” frågade Liam medan jag tog ut det som låg överst i min röriga klädhög.

”Sure am.” sa jag och bestämde mig för ett par chinos och en skjorta. ”What time did you get in at last night, by the way?”

”Er… sometime after two.”

”After two?”

“Yeah.” Svarar Liam tankspritt och bläddrade igenom en hög jeans han hade prydligt upplagda I sin garderob. ”It’s a wonder I didn’t wake you up. I almost climbed into your bed by mistake. I got quite a fright when I tore back the covers and saw you lying there.”

Mitt hjärta rusade. “Were you drunk?”

”Not really, actually. It was a good night, though. You should’ve come out; we met a lot of people.

Jag hummade bara till svar och han sköt mig med en blick.

”I’m serious! Right, my first goal this semester to make you come out of your shell and a bit more and let loose once in a while.”

“I appreciate the sentiment.” Sa jag och drog ut en låda för att se efter om min handduk och tvål låg I den. ”but I’m fine. Clubbing and all that… it’s just not what I do.”

“I get that but still dude- your first night away from home and you go home to bed as if you have a curfew? Come on!”

Jag visste att menade väl och att han sa det så lite skadligt som möjligt, men jag kunde fortfarande inte låta bli att känna mig lite upprörd. Frustrerad på min egen känslighet, mumlade jag något om att ta en dusch och gick ödmjukt ut ur rummet.

~

Hur som helst, vad ska jag skriva om? Usch, jag har så mycket jag inte skrivit om ännu och jag är fortfarande back två veckor sedan idag. Bara leva vidare, okej loggen?

~

Rätt så bra, min första dag alltså. Tja, det hände inget alltför spännande till ungefär elva innan rektorn presenterat sig och vi fick den vanliga genomgången av vilka makthavarna var på skolan. Jag satt för mig själv i den stora föreläsningssalen, jag hade tappat bort Liam bland alla de andra eleverna som också rörde sig runt i lokalen. Vi samlades i stora hallen och fick orientering till alla olika salar där ljud och bild skulle äga rum. Eftersom jag förlorat Liam på väg in fick jag sitta bredvid en rad med flickor som fnissade och hade för sig. När högtalarna slutat mata ut svammel bestämde jag mig i alla fall att prata med dem. Jag var i alla fall fast besluten att visa Liam, om han nu var i stora salen, att jag vågade ta för mig och inte var mammas tysta lilla pojke. Jag började så småningom prata med de flickor som berättade att de studerade scenkonst de också och vi tog sällskap till den andra byggnaden där vi fick välja moduler genom ett tekniskt datasystem. Jag valde medvetet bort så mycket dans jag kunde.

 

Jag blev förvånad över att vi fick så pass många andra val att ta in, två stycken där man kunde välja allt från arabiska till zoologi. Jag bestämde mig direkt för att ta in på kreativt skrivande av de skäl jag nämnde i mitt första inlägg. Det andra valet stod mellan psykologi och engelsk litteratur. Jag bestämde mig för att det senare skulle vara till mer hjälp eftersom jag var lite av en nörd i gamla pjäser och att tolka dem.

 

De tre tjejerna presenterade sig som Claire, Anna och Becky. Vi åt lunch tillsammans en timme senare och plötsligt blinkade det till på min telefonskärm. För att vara helt ärlig, jag brukar inte få så många meddelanden förutom från min mamma men hon hade redan smsat på morgonen och önskat mig lycka till. Texten var från ett okänt nummer och jag läste lite misstänksamt.

//Hey mate. Hw r u enjoying ur first day? Talked to any1 yet?//

Det var Liam. Jag hade gett honom mitt nummer dagen innan men hade inte skrivit ner hans.

Till en början var jag ganska sur med vad han antyder. Han kunde lika gärna ha sagt: oroa dig inte för att vara blyg och inte kunna prata med någon, jag tänker på dig. Konstigt nog, när den sista delen av den tanken kom genom mitt huvud kände jag mitt hjärta fladdra till av glädje. Liam var verkligen en bra kille som ser efter mig. Becky såg att jag släppte ut ett litet leende.

”Ooooh, does somebody have a girlfriend?” kuttrade hon.

“Is Louis not gay?” frågade Anna med munnen full av sallad. Becky fnös och Claire knuffade till Anna. Det blev en kort obekväm tystnad när jag visste att flickorna ville att jag skulle svara.

”Sorry.” ursäktade sig Anna och skruvade lite på sig. ”It’s just- you’re studying performing arts and you dress really well…”

”No, it’s okay. Erm… yeah, I am,” sa jag utan att kolla upp från min mobil. Jag kunde inte låta bli att känna mig lite besviken. Jag ville lära känna någon ordentligt innan jag blev känd som ”Gay-killen” eller något annat.

”Dammit!” muttrade Claire.

Jag, Anna och Becky kollade förvirrat på henne.

”It’s just that… you’re quiet fit.” Muttrade hon och och tog en klunk vatten ur sitt glas, hon rodnade.

”Erm, thanks.” Jag blev lika röd som hon och Anna och Becky skrattade hjärtligt.

Jag bestämde mig för att köra den säkra vägen med Liam.

//For your information, I actually AM talking to people. //

“So, do you have a boyfriend then?” frågade Anna men jag skakade på huvudet.

”Well, it’s somebody you fancy then by the way you smirked at the text. Sa Becky och höjde på ögonbrynen.

“Nah, it’s just my new roommate checking up on me.”

“Aw, that’s sweet.” Sade Claire. “Is he hot?”

“Um, I guess he’s not bad-looking.” Svarade jag. Verkligen, jag ville egentligen saga något I stil med, ‘ han är den mest perfekta jag någonsin har träffat och jag tror att jag redan är dökär I honom trots att jag bara känt honom en dag.’ Jag blommade upp igen när det surrade i min telefon.

//Whoa, sor-ree man. Only asking. :D Hey, wat do u have firtst thing on a thurs?//

Jag tittade på mitt nyprintade schema och hörde att tjejerna pratade om killen som delat ut det till dem vid registreringen.

//Something called Intrudtion to Improviasation in Drama. Why?//

//Aw brilliant! I chose tat as 1 of my free-choice modules. I’ll c u in class LoL//

Så, då skulle jag och Liam tillbringa en hel timme tillsammans varje torsdag medan vi lyssnade på föreläsning. Räckte det inte för honom att få mitt hjärta att värka i lägenheten? Nu skulle jag få ta itu med honom under något jag tänkt använda för att glömma honom.

Jävligt underbart.


Louis är gay, ni hörde rätt :) 
 
Julia: Han var alltid intresserad av pojkar, nu erkände han det.
Tack för kommentarerna, kanske 10 till nästa då?

 


Kommentarer
Postat av: Carro

Den här fanficen förtjänar mycket mer än fyra kommentarer per kapitel! Även om det inte är du som skrivit den för den är verkligen asbra och jag förstår inte hur du orkar sitta och översätta, den är helt awesome!! :)

2012-09-06 @ 19:06:26
Postat av: rebecca

grymt!!

2012-09-07 @ 20:01:36
Postat av: Linda

Hej!
Älskar den än sålänge, men du skrev att det var en annan som skrivit den och att du bara översätter den. Kan man få källan, gillar att läsa på engelska och om man tar något från en annan sida måste man alltid ha med källan :)

2012-09-08 @ 09:18:15
Postat av: Adela

Du borde sätta krav på minst 10 kommentarer för denna fanficen förtjänar det!! Den är riktigt bra! Och det är du med! :))

2012-09-08 @ 11:36:42
Postat av: Amelia

Så sjukt bra! Varför kan inte bara folk kommentera?! Får lite hets hahaha...

2012-09-08 @ 12:02:53
Postat av: ida<3

Mmeerr

2012-09-08 @ 16:26:25
Postat av: 1D äger

Mmeer love it

2012-09-08 @ 16:27:12
Postat av: sofia

du är jätteduktig, fattar inte varför folk inte kommenterar...

2012-09-08 @ 21:11:57
Postat av: Ond direction lover

Jättebra :D meer!

2012-09-09 @ 09:50:11
Postat av: Becca

mer, jättebra! :DDD

2012-09-09 @ 11:11:02
Postat av: cornelia

elfte kommentaren, ohyeah! haha. men jättebra, du är sjukt duktig :))

2012-09-09 @ 12:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0